Ситуация - вот именно что сложная. Ох уж эти два гражданства.... Ну не приспособлены наши страны к нормальному прозрачному взаимодействию с человеком, законно получившим гр-во РФ и гр-во Украины. Разделим вопрос.
Покупка квартиры. Если стоиомсть сделки менее 400 тыс. гриавен - нотариус, банк не сообщает финмониторингу.
"стукануть" могут и при меньшей сумме, но это не означает, что обязателньо будут проблемы, если внести плату налом, да и потом, какой-то документ или объяснения происхождения будут, в карйнем случае покупатель неподтвержжденную сумму заявит как накопленное по копейке всю жизнь (кто покупает квартиру, как праивло имеет хоть како-то заокнный источник дохода, вот и может объясниьть: во всем отказывал - копил десятеилетиями. Но не понадобятся обяхснения, если сумма до 400 тыс. гривен)
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin....gkRbI1c
З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про внесення змін до Закону України
"Про запобігання та протидію
легалізації (відмиванню) доходів,
одержаних злочинним шляхом"
действ. редакция
Стаття 8. Заходи, що здійснюються спеціально визначеними
суб'єктами первинного фінансового моніторингу
1. Виконання обов'язків суб'єкта первинного фінансового
моніторингу забезпечується адвокатами, нотаріусами, особами, які
надають юридичні послуги, аудиторами, аудиторськими фірмами,
фізичними особами - підприємцями, які надають послуги з
бухгалтерського обліку, якщо вони беруть участь у підготовці і
здійсненні правочину щодо:
купівлі-продажу нерухомості;
управління активами клієнта;
управління банківським рахунком або рахунком у цінних
паперах;
залучення коштів для утворення юридичних осіб, забезпечення
їх діяльності та управління ними;
утворення юридичних осіб, забезпечення їх діяльності чи
управління ними, а також купівлі-продажу юридичних осіб.
2. Виконання обов'язків суб'єкта первинного фінансового
моніторингу забезпечується суб'єктами підприємницької діяльності,
які надають посередницькі послуги під час здійснення операцій з
купівлі-продажу нерухомого майна, при підготовці і здійсненні
правочинів щодо купівлі-продажу нерухомості, за умови, що сума
такої операції дорівнює чи перевищує 400 000 гривень або дорівнює
чи перевищує суму в іноземній валюті, еквівалентну
400 000 гривень.
6. Нотаріуси як суб'єкти первинного фінансового моніторингу
не повідомляють Спеціально уповноважений орган про свої підозри
щодо фінансових операцій у разі, якщо відповідна інформація стала
їм відома за обставин, що є предметом таємниці вчинюваних
нотаріальних дій, крім випадків посвідчення договорів
купівлі-продажу нерухомого майна, за умови, що сума такої операції
дорівнює чи перевищує 400 000 гривень або дорівнює чи перевищує
суму в іноземній валюті, еквівалентну 400 000 гривень.
===
более-менее полная и внятная статья, изалагающие нововведения.
http://mycityua.com/articles/kopilka/2010/09/09/175533.html
второе. перемещение денег.
да, если россиянин сын перечисляет отцу-украинцу - это доход отца от источников вне Украины. И даже есил это дар от сына, т.к. сын нерезидент - надо платить 17 % (15 % при определенной сумме, до 10 минимальных зарплат)
Обидно платить налоги с зарплаты, с которой уже упрлачены налоги в РФ.
Если тупо идти самым законным путем - как должно быть? для Украины Вы гражданин Украины. Доход - Ваш, и Вы с него уплатили налоги в РФ. Остается только доказать, что Вы россиянин и Вы украинец - это одно лицо. (и подвтерджив уплату налогов в РФ доплатить разницу между укр. налогом от иностранного дохода и росс. налогом 15 минус 13 процентов )Как в налоговой отнесутся к двум паспоратм? а как вообще относятся к двум паспортам? если оба получены законно. Для Украины Вы гражданин Украины -и только. Факт приобретения в совершеннолетнем возрасте иностр. гр-ва только дает право Украине лишить Вас укр. гражданства. Просиходит это крайне редко, но в принципе, если обнародовать наличие росс. гражданства - со временеем не стоит исключать, что лишть могут. Но пока этот все более осложнеяющийся вопрос в Украине и не думают решать.
Но продолжим наши попытки решить все предельно честно. Вы хотите вГНАУ уплатить разницу в налогах и рапсорядиться своими деньгами. Но доход-то в РФ получали за долгие годы, а не за последний фискальынй год. Таким образом, Вам надо явиться с повинной: поулчал я, резидент Украины, доход в РФ, а не плати налог в Украине, привлеките к ответственности (в друугом случае украинце был бы рад уже тому, что налоговая просто не знает о работе и доходе в РФ). Плюс добавим сюда ту пробелму, что органы пока просто не умеют идентифицировать 1 и то же лицо как гражданина Украины и России и работать с ним соответствующим образом. Т.е. в таком бы случае налоговик бы покруптил пальцем у виска или прогнал бы: "не мешайте работать. Доходы получал гражданин России, а Вы - гражданин Украины".
И потом - ден. средства все равно надо было бы как-то переправлять... и честность в отношениис налоговой не сильно помогла бы. Нужно было бы везти через гранеицу или перечислять деньги от себя себе.
Вы поднимаете вопрос о реакции налоговой на 2 паспорта в связи с тем, что отец уплатит налог с подакрка сына-нерезидента. Но в этом случае - я не вижу, как налоговая узнает о том, что сын двупаспортынй. И даже если узнает -= в Украине пока не умеют вообще реагировать на наличие второго папсорта. Максимум - отказываются считать россиянином и считают только украинцем со всеми вытекающими последжствиями. Или, если овир узнает о добровольном приянти иностр. гр-ва - может со временем собарть документы на лишение украинского, но пока это бывает карйне редко, Украина заинтересована в наличии украинцев, и скорее находит способы принудить отказаться от иного гр-ва, нежели лишает украиснкого. Я вижу резаонность Вашего вопроса в том, что если смотреть на ситуацию дорения отцу с точки зрения формальной - для Украины дарит-то не россиянин, а украинец-резидент! Так значит, налога нет? Но откуда у украинца- резидента эти денбги? см. ситуацию выше. Замкнутый круг.
Тогда может быть, остается забыть, что Вы рещзидент-украинце. Отцу уплатить 15 процентов, и потом , наверное, он же и купит квартиру для... того же сына, только в иной-украинской ипостаси. Заинтересуется ли кто0-либо, почему два сына с одними данными но разными паспортами? усмотрит ли нарушения? вероятность, что специально кто-то так будет распутывать историю с двумя (одним) сыновьями близка нолю, но даже если предположить, что кто-то так пристально следит - если учесть, что с этой многострадальной суммы в РФ уплачено и в Украине уплачено - а также если учесть, чтоорганы пока не способны адекватно реагировать на двупаспортных - наверянка ничего не будет.
(а если опять строго бо букве закона? надо копать, почему двупаспортный сын, поулчая доход в РФ, не заплатил в Украине разницу между укр. налогом и росс. налогом. т.е. НЕТ идеального решения вообще!!!!)
Давайет вспомним, что не передаются суюъектами первичного монтиринга сведения о транзакциях менее 150 тысяч гривен. это не значит, что если переводить суммы меньше - то налоговая не узнает (также см. ниже в Законе о каких транзакциях обязаны уведомлять Гос финмониторинг). Банк или система переводов могут на неформальной основе передавать информацию - это раз. Два - банк обязан передать инфомрацию в рамках уголовного дела или по решению суда. И есть уже примеры, когда поулчателей переводов в Украине прессует налоговая!
Но оцените свою ситуацию. Вы хорошо ориентируетесь, чтоб выбрать для себя оптимальное решение. Возможно. лучше всего частями перевезти деньги с собой (мама, папа, Вы, делкарируя письменно или нет. выовз из РФ - 10 000 долл. и выше декларируются псисьменно обящзательно, ввоз в Украину - 10 000 евро и выше декларируются обязателньо. Задекларировав, Вы, с 1 стороны, имеете документ, подтверждающий происхождение денег , с другой - даете , потенциально, налоговой , доказательство получения дохода , с которого в Украиен не уплачены налоги),
частями - банковскими или иными переводами. Тоже - распределите деньги. маме, папе, еще кому-то, не все сразу. Комбинируйте ввоз денег с собой и переводы. Хотя , конечно, везти много наличных = опасно. Заранее пересчиатйте сумму до копйеки и запишите. если таомженник потребует заполнить декларацию - внести точно всю сумму., даже еслил сумма для обязательного письменного декларирования не превышена.
Для Вас еще лично остается проблема пересечения границы с двумя папсоратми. Я немало писал об этом на обоих форумах. с точки зрения закона Вы обящаны украинцам предхъявлять украинский, россиянам - российский. По мере надобности объяснять и тем и другим, что законно имеете два паспорта. Но на деле пробелмы не исключаются
Практика показывает, что как правило, ни при поулчении переводов из-за границы, ни при покупке квратиры на дденьги непонятного происхождения пролблем пока что не бывает (как правило!)
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=2&nreg=2258-17
"З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про запобігання
та протидію легалізації (відмиванню)
доходів, одержаних злочинним шляхом,
або фінансуванню тероризму
Розділ III
ФІНАНСОВІ ОПЕРАЦІЇ, ЩО ПІДЛЯГАЮТЬ ОБОВ'ЯЗКОВОМУ ТА
ВНУТРІШНЬОМУ ФІНАНСОВОМУ МОНІТОРИНГУ
Стаття 15. Фінансові операції, що підлягають обов'язковому
фінансовому моніторингу
1. Фінансова операція підлягає обов'язковому фінансовому
моніторингу у разі, якщо сума, на яку вона проводиться, дорівнює
чи перевищує 150 000 гривень (для суб'єктів господарювання, які
проводять азартні ігри, - 13 000 гривень) або дорівнює чи
перевищує суму в іноземній валюті, еквівалентній 150 000 гривень
(для суб'єктів господарювання, які проводять азартні ігри, -
13 000 гривень), та має одну або більше таких ознак:
1) переказ грошових коштів на анонімний (номерний) рахунок за
кордон і надходження грошових коштів з анонімного (номерного)
рахунку з-за кордону, а також переказ коштів на рахунок, відкритий
у фінансовій установі в країні, що віднесена Кабінетом Міністрів
України до переліку офшорних зон;
2) купівля-продаж чеків, дорожніх чеків або інших подібних
платіжних засобів за готівку;
3) зарахування або переказ коштів, надання або отримання
кредиту (позики), проведення інших фінансових операцій у разі,
якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції є
фізичною або юридичною особою, що має відповідну реєстрацію, місце
проживання чи місцезнаходження в країні (на території), що не
виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних,
міжурядових організацій, що здійснюють діяльність у сфері боротьби
з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом,
або фінансуванням тероризму, або однією із сторін є особа, яка має
рахунок у банку, зареєстрованому у вищезазначеній країні
(території). Перелік таких країн (територій) визначається
відповідно до порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України,
на основі висновків міжнародних, міжурядових організацій,
діяльність яких спрямована на протидію легалізації (відмиванню)
доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, і
підлягає опублікуванню;
4) зарахування на рахунок коштів у готівковій формі з їх
подальшим переказом того самого або наступного операційного дня
іншій особі;
5) зарахування коштів на поточний рахунок юридичної або
фізичної особи - підприємця чи списання коштів з поточного рахунка
юридичної або фізичної особи - підприємця, період діяльності якої
не перевищує трьох місяців з дня реєстрації, або зарахування
коштів на поточний рахунок чи списання готівки з поточного рахунка
юридичної або фізичної особи - підприємця у разі, якщо операції на
зазначеному рахунку не здійснювалися з дня його відкриття;
6) переказ особою коштів за кордон за відсутності
зовнішньоекономічного договору (контракту);
7) обмін банкнот, особливо іноземної валюти, на банкноти
іншого номіналу;
8) проведення фінансових операцій з цінними паперами на
пред'явника, не депонованими в депозитарних установах;
9) проведення фінансових операцій з векселями з бланковим
індосаментом або індосаментом на пред'явника;
10) здійснення розрахунку за фінансовою операцією у
готівковій формі;
11) проведення фінансових операцій за правочинами, форма
розрахунків за якими не визначена;
12) одержання (сплата, переказ) страхового (перестрахового)
платежу (страхового внеску, страхової премії);
13) проведення страхової виплати або страхового
відшкодування;
14) виплата (передача) особі виграшу в лотерею, придбання
фішок, жетонів, внесення в інший спосіб плати за право участі в
азартній грі, виплата (передача) виграшу суб'єктом господарювання,
який проводить азартні ігри;
15) здійснення розрахунків за зовнішньоекономічним
контрактом, що не передбачає фактичного постачання на митну
територію України товарів, робіт і послуг;
16) надання кредитних коштів особі, яка є членом
небанківської кредитної установи, в один і той самий день декілька
разів, за умови, що загальна сума фінансових операцій дорівнює чи
перевищує суму, визначену частиною першою цієї статті.
Інформація про фінансові операції подається відповідно до
пунктів 10, 11, 16 частини першої цієї статті Спеціально
уповноваженому органу всіма суб'єктами первинного фінансового
моніторингу, крім банків.
Стаття 16. Фінансові операції, що підлягають внутрішньому
фінансовому моніторингу
1. Фінансова операція підлягає внутрішньому фінансовому
моніторингу, якщо вона має одну або більше ознак, визначених цією
статтею, або містить інші ризики:
1) заплутаний або незвичний характер фінансової операції чи
сукупності пов'язаних між собою фінансових операцій, що не мають
очевидного економічного сенсу або очевидної законної мети;
2) невідповідність фінансової операції характеру та змісту
діяльності клієнта;
3) виявлення фактів неодноразового проведення фінансових
операцій, характер яких дає підстави вважати, що метою їх
здійснення є уникнення процедур обов'язкового фінансового
моніторингу або ідентифікації, передбачених цим Законом (зокрема
дві чи більше фінансові операції, що проводяться клієнтом протягом
одного робочого дня з однією особою та можуть бути пов'язані між
собою, за умови, що їх загальна сума дорівнює чи перевищує суму,
визначену частиною першою статті 15 цього Закону).
2. У разі якщо у суб'єкта первинного фінансового моніторингу
виникають підстави вважати, що фінансова операція пов'язана з
легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом,
або фінансуванням тероризму, внутрішній фінансовий моніторинг
проводиться також щодо інших фінансових операцій, в уточненні яких
виникла необхідність.
3. Внутрішньому фінансовому моніторингу підлягають операції
відповідно до типологій міжнародних організацій, що здійснюють
діяльність у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів,
одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму.
===
избежанеи дваойного налогообложения
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=1&nreg=2755-17
Стаття 13. Усунення подвійного оподаткування
13.1. Доходи, отримані резидентом України (крім фізичних
осіб) з джерел за межами України, враховуються під час визначення
його об'єкта та/або бази оподаткування у повному обсязі.
13.2. При визначенні об'єкта та/або бази оподаткування
витрати, здійснені резидентом України (крім фізичних осіб) у
зв'язку з отриманням доходів з джерел походження за межами
України, враховуються у порядку і розмірах, встановлених цим
Кодексом.
13.3. Доходи, отримані фізичною особою - резидентом з джерел
походження за межами України, включаються до складу загального
річного оподаткованого доходу, крім доходів, що не підлягають
оподаткуванню в Україні відповідно до положень цього Кодексу чи
міжнародного договору, згода на обов'язковість якого надана
Верховною Радою України.
13.4. Суми податків та зборів, сплачені за межами України,
зараховуються під час розрахунку податків та зборів в Україні за
правилами, встановленими цим Кодексом.
13.5. Для отримання права на зарахування податків та зборів,
сплачених за межами України, платник зобов'язаний отримати від
державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток),
уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму
сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт
оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у
відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі
України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами
України.
=====
касательно налоговой льготы - она есть у инавалида 1 или 2 группы, но касается только заработной платы. Да и исчсиляется льгота в 50-100-200 процентов прожиточного минимума (что-то ок. 1000 гривен) из расчета в 1 месяц.
Налоговый кодекс Украины , действ. редакция
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=18&nreg=2755-17
Стаття 169. Перерахунок податку та податкові соціальні пільги
169.1. Перелік податкових соціальних пільг.
З урахуванням норм абзацу першого підпункту 169.4.1 пункту
169.4 цієї статті платник податку має право на зменшення суми
загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від
одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової
соціальної пільги:
169.1.1. у розмірі, що дорівнює 100 відсоткам розміру
прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на
місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового
року, - для будь-якого платника податку;
169.1.2. у розмірі, що дорівнює 100 відсоткам суми пільги,
визначеної підпунктом 169.1.1 цього пункту, - для платника
податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років, - у
розрахунку на кожну таку дитину;
169.1.3. у розмірі, що дорівнює 150 відсоткам суми пільги,
визначеної підпунктом 169.1.1 цього пункту, - для такого платника
податку, який:
а) є одинокою матір'ю (батьком), вдовою (вдівцем) або
опікуном, піклувальником - у розрахунку на кожну дитину віком до
18 років;
б) утримує дитину-інваліда - у розрахунку на кожну таку
дитину віком до 18 років;
в) є особою, віднесеною законом до першої або другої
категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи, включаючи осіб, нагороджених грамотами Президії
Верховної Ради УРСР у зв'язку з їх участю в ліквідації наслідків
Чорнобильської катастрофи;
г) є учнем, студентом, аспірантом, ординатором, ад'юнктом;
ґ) є інвалідом I або II групи, у тому числі з дитинства, крім
інвалідів, пільга яким визначена підпунктом "б" підпункту 169.1.4
цього пункту;
д) є особою, якій присуджено довічну стипендію як
громадянину, що зазнав переслідувань за правозахисну діяльність,
включаючи журналістів;
е) є учасником бойових дій на території інших країн у період
після Другої світової війни, на якого поширюється дія Закону
України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального
захисту" ( 3551-12 ), крім осіб, визначених у підпункті "б"
підпункту 169.1.4 цього пункту;
Стаття 169. Перерахунок податку та податкові соціальні пільги
169.1. Перелік податкових соціальних пільг.
169.2.3. Податкова соціальна пільга не може бути застосована
до:
доходів платника податку, інших ніж заробітна плата;
=======
Это предварительные наблюдения. Будут соображения - пишите.